Napęd do bramy garażowej pozostał stworzony po to żeby zmechanizować czynność narzędzia jakim jest brama garażowa często wykorzystywana do użytku wielkoprzemysłowego. Całkowity pakiet napędu do bramy garażowej jest dwu częściowy z szyną jezdną. Bardzo często zestaw napędu do bramki garażowej składa się z zakończenia z skonstruowaną bazą sterującą, belki kilkuczęściowej wraz z łańcuchem, jednego systemu odbiornika radiowego, pilota połączonego z funkcją szyfru ekspresowo nieregularnego, przytwierdzania siłownika, trzonka do bramek, fragmentów mocujących, zrozumiałej sugestii eksploatacji w żargonie ojczystym, a także z fiszki gwarancyjnej.
Wyselekcjonowany motor do dużych bram winien przede wszystkim prawie niesłyszalnie i lekko usługiwać bramkę garażową. Trzeba nakierowywać zainteresowanie, czy nadmieniony wyżej napęd nie posiada jakichkolwiek modyfikacji dostosowujących bramę do montażu motoru, jak również czy trakcja do bram prawdopodobnie może być już montowany do ówcześnie wmontowanych dużych bram obsługiwanych dotychczasowo za pomocą rąk. Częstokroć motor do bramek przypuszczalnie można zamontować samodzielnie, lecz w szczególnych przypadkach, producenci wyrażają wspomnianą intencję asysty przy montażu. Natomiast, nie trzeba się obawiać samoistnego instalowania akumulatora do bram, gdyż jest on łatwy.
Starczy jedynie dodać stymulator do dużych bram do poddasza garażu a bardzo łatwe zaprogramowywanie umożliwi ustawienie pozycji końcowych bramki i delikatnego zwolnienia przed zatrzaśnięciem. Stymulator do bram nie wymaga dodatkowych kontroli natychmiast po zakończeniu pełnego cyklu programowania. Wszelakie wątpliwości co do montażu prawdopodobnie można rozrzucić po skonsultowaniu się z marką monterską, która w każdej sekundzie jest do predyspozycji.